Tuesday, March 23, 2010

Sejarah Peradaban Manu...Eh? Sejarah Apa ni??? Part 1

Ooookayyyyy...my first post was about my engagement. But to whom??? FYI, saya tak pernah sekelas, satu sekolah, satu universiti mahupun satu tempat kerja dengan mamat tu. Line kami memang tak parallel ok? I'm kind of annoyed because a lot people asked where did I meet him. Nak je aku cakap "Jatuh dari langit. Sedar-sedar je dah timpa kereta saya. Tu yang ugut suruh dia kawin dengan saya so that boleh bayar ganti rugi kemekkan kereta saya ituuuuu..." Aci? Hehehehee...

Ehem...should I mention a few years aback? Maybe I should start the story with a friend and also an ex-schoolmate of mine : Amer Abu Bakar (excuse me, nama dia bukan Amer bin Abu Bakar ye, dia bin Abdullah :D). He was the one who introduced us - menggunakan taktik keji. THAT WAS FOUR YEARS AGO. Ada ke patut dia suruh mamat tu pick up aku ni kat rumah? Tu pun nak cover pegi rumah awek dia kat Tok Jembal tu (sekarang dah jadi tunang dengan Cik Awah kita tu). Aku macam serba salah je - nak pegi ke tak. Yela, tak kenal langsung beb! Mamat ni pun (yang lepastu aku baru tau nama dia Rezalman haha...ampun ye awak) selamba redah je ikut cakap kawan dia tu pegi pick up aku. I still remember what I wore that day : turquoise baju kebaya.

Ni la Amer. Jangan tertipu dengan kopiah dia tu. Hahahhaa...
(Amer, aku curik gambar ni dari FB mu :D)


Fine, I agreed (walaupun aku tau taktik Amer tu memang boleh expect sebab dia sengih kambing je lepastu. Hampes. Nasib mu memang baik ye Amer) and he picked me up from my grandma's house in Hiliran (macam mana la dia boleh percayakan aku whom he just met for the first time. Yela, kot-kotla aku ni perompak ke, Geng Mamak ke kan?). Sumpah aku geram yang amat dengan Amer time tu macam nak je aku sekeh-sekeh kat situ. TETAPI, memandangkan dah ada kat rumah Awah, terpaksala aku meng-cover dengan penuh sopan walaupun aku jegil-jegilkan bijik mata aku ni banyak kali kat Amer dan Amer pun sah-sahla nampak sebab dia gelakkan aku lepastu! Takpe Amer...mujur la something good happened after a few years hoho...

The memory about how we met was a bit fuzzy because I wasn't impressed at all that time. Yes, at that moment, all that I could describe him is - SKEMA YANG AMAT. Bawak kereta slow Ya Rabbi! Aku sampai kena fikir topics to start a conversation (which is awkward because I AM a very chatty person). It felt like forever to reach Awah's place. Owh lupa, masa tu Ramadhan kalau tak silap (that year I went for my pilgrimage).We did contact each other after that, but then everything went quiet. By that time, I was already working with a private architect company in Bandar Kinrara back in November 2006. So since I was very busy, I could not care less about him. The last thing I remember, he was working in Penang.

So, within these few years...I fell in and out of love (kot...ke aku ni takde perasaan ha?). I got tired with all these crappy emotional-bound thingy so I was kind of go with the flow ('giving up' is such a strong word. I might choose the word 'taking a rest from'). Until one day...jeng jeng jeng...

To be continued...

2 comments:

aMe said...

wow! gile mention nama penuh aku..haha..niat di hati aku ikhlas dowh..khas untuk mu..harapan untuk tgk mu bahagia makin menjadi kenyataan..doa aku n awah ada bersama..barakallah..amin..

nihadriz said...

aku mmg nak sgt sekeh mu time tu. sangat2!!!