Wednesday, May 19, 2010

Wish List

Time tengah sengal ni banyak la pulak kan songeh kannnn...Baru je tadi tension pasal pihak komplen itu ini, nak report TV3 la etc²...Kalo dah Bapak Kat Atas tu belum buat keputusan, janganla marah saya. Sila la report kepada pihak lebih berkuasa *mode menyampah*.

Anyway, nak menyedapkan hati sendiri, I decided to enlist things that I want for the new house (still waiting). It is not supposed to be bought all at one time. Perhaps gradually, one item at a time so that I won't feel burdened with the expenditure done. Things that I want :

1.  TV set (LCD please haha)
2.  Fridge (must-have item, together with the TV set heheheee)
3.  Washing machine
4.  Stove and oven (cooking and baking, yeay!)
5.  Microwave oven / rice cooker
6.  King size bed
7. Vacuum cleaner (without having me to vaccum, it vacuums the house itself, ala² robot gituuu)
8.  Japanese dining table (I don't like table top dining. Too high and does not suit my taste)
9.  Ikea-style curtains (just-hang I like!!)
10. Big cushions (instead of sofa)
11.My artworks to be hanged on the wall
12.Black and white photos :D






KLV-40NX500

40 inch NX500 Series 
Full HD BRAVIA LCD TV
Brand : Sony
Retail price : RM 4,499.00 
(optional je ni haha)




GR-M562YPC
LG560L
Bouquet Flower Pattern Panel
Brand : LG
Retail price : N/A








WF-H140GS Washing Machine
Silver 14kg Top Loader
Smart Cleaning
Brand : LG
Retail price : RM 1,899.00






RB3CG
Built-in Hob with 3 Burner
Brand : Rinnai
Retail price : N/A (I don't think I'm going to buy this)
Perhaps just a conventional one would do, but with 4 burners :D



NN-CS599S
Steam Inverter Convection Microwave Oven
5-way cooking : Grilling. Baking, Cooking, Convection etc.
Brand : Panasonic
Retail price : N/A





Ok, I'll definitely have a repost on this. Ahaks.

8 comments:

papaYA said...

Soalan:
Kenapa ko perlu mesin basuh sampai load 14kg??
Giler ah..

KLV-32EX400 pun ok dah..

Mane mesin jahit??

Cherrie Pie Sweety said...

beb..ada blog tamau cakap ha ha .. i link u now gak :)

nihadriz said...

yaya : perlu untuk membasuh comforter :D (skrg kat rumah ada 12kg punya hahahaa). mesin jahit nak suruh orang hadiahkan hehe...tu masuh wish list wedding presents ahaks...

cherrie : i malu la yang...haha~

papaYA said...

Comforter anta dobi ar.. Because how often do u wash your comforter? Jemur di bawah UV yang disembur Febreeze sudah.. Mati semua kuman ;B

marmalade said...

smlm ada banyak benda nak comment tapi sbb takleh comment. now dah boleh comment, tapi dah lupa apa nak ckp smlm. hahahahahaha.

nihadriz said...

yaya : knowing that my house would be the place for my family to singgah n lepak2 a night or two, it is better to have a big washing machine. maybe aku beli yg 12 kg jela. haha...

kak mala : hahahahaaaa...sila fikir dengan lebih banyak! :D

Anonymous said...

aku minat jugak vacuum cleaner robot, yang dlm citer "my little bride" tu, aku tgk kat One Utama hari tu, yg latest ade sensor dinding, sensor tangga spy xjatuh, kl battery weak, die pegi kat die punyer charger, and charging ..... mmg best

nihadriz said...

haaaa...memang kena bali yg tu. mesti chomel je :D