Wednesday, September 7, 2011

Tempat Kerja

There are several issues that I'd like to point out. Berdasarkan pemerhatian, rata-rata staf gomen ni ingat cuti tu hak depa. Bagi saya, hak mereka tu jumlah hari tapi kelulusan bercuti tu bukan hak mereka. Sebab tu la perlu ada sokongan dan kelulusan dari pegawai atasan. Ni tak, asal isi borang je terus nak cuti. Ewah ewahhhh banyak kau punya cantik!

Sama la macam elaun baju panas. Ada ke nak mintak elaun baju panas tengah-tengah summer macam ni? Fikir logikla... lain la kalau pergi tu time late autumn or winter, it makes sense. Mintak elaun pulak untuk bulan Ogos. Mentang-mentang la everything was sponsored, takkan nak mintak duit lebih RM1,500 kot...? Huhuhuhu~ Mentaliti apekahhhhh ini? Saya yang tak pernah pegi UK pun tau musim ni! (terima kasih kepada cikgu Geografi saya hehehehehee~ Winter starts in December in the Europe, some places might experience colder season, usually late autumn in November).

Ok, enough about serious stuff. Since everyone is still in their Raya mood (unfortunately not for me), my sector will be holding a feast this coming Friday. The menu? Specifically, I don't know. But I do know that all the dishes contain very high cholesterol level hahahaahhaahaaaa~!! But, as being advised by the nurse, I should not be taking carbs too much (Puan Yaya mesti boleh tolong saya bab ni hehe), while I can't go on only depending on proteins and fibers. This morning my husband bought me nasik lemak. Aiyok... Tapi saya tak ambik. I took only the mini pizza he bought while hungrily gulping my daily Milo-dosage (yes, I love cold Milo from the carton).

My office is less cold now. I'm happy! During those long Ramadhan days, I just couldn't stand the icy cold air-conditioning system. I felt sick just as soon as my husband's car entered the complex (so much for the drama haha). Bilik masih bersepah dengan - berbotol-botol air mineral, air kotak, bekalan roti, 3-in-1 oat drink etc. So much for being pregnant kan? Ingatkan tukar division baru ni dah ok, awal-awal before pregnant memang bersih bilik ni. Tiba-tiba bila pregnant ni jadi malas semacam, even worse than before! Niha, sila lah sedar diri sebelum terlambat (eh tiba-tiba terasa nak minum Ribena).


Owh, akan bercerita panjang pasal my dearest husband in the next post. Tata! :D

2 comments:

marmalade said...

oh i thought you are about to rant about your office mates. hahaha. rupanya pasal cuti :p

nihadriz said...

office mates not so much. but mostly those who applied for annual leave tu my subordinates. mana boleh cuti suka hati je kan? ingat ni ofis bapak dia punya :P

lamenting about the mentality of people who work here (u know who). being a very straight-forward person, i'd just tell them : "encik pergi ni bulan 8. so it's still summer. so no elaun baju panas considered" :D